امروز: یکشنبه 17 فروردين 1399 برابر با 05 آوریل 2020

 

دارای مجوز  رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 93/28012

آیا تخم مرغ صبحانه مناسبی است؟

خوردن یا نخوردن تخم مرغ برای صبحانه سوالی است با پاسخ‌های متفاوت. این سؤال چندین دهه است که پاسخ مشخصی نداشته و ما می خواهیم در این مطلب آن رابررسی کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول و چربی در رژیم غذایی است اما به نظر می رسد که غذای کاملی برای صبحانه است. یک تخم مرغ مرغ متوسط ​​۶۰ کالری دارد و علاوه بر بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ، دارای ۶ گرم پروتئین ، ۴ گرم چربی و ۱۶۵ میلی گرم کلسترول است.

این برای شما چه معنی دارد؟ به طور کلی ، یک فرد سالم می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، تخم مرغ را با اعتدال مصرف کند. در حقیقت ، خوردن یک تخم مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد. اما وقتی می خواهید تخم مرغ را وارد رژیم خود کنید ، باید به سلامتی و عادات غذایی خود توجه کنید. اگر مبتلا به کلسترول خون ، دیابت یا بیماری قلبی شدید هستید ، متخصصان توصیه می‌کنند میزان مصرف تخم مرغ کامل (از جمله سفیده و زرده) را به دو یا کمتر در هفته کاهش دهید.

به علاوه ، اگر در صبحانه خود املت و تخم مرغ های خرد شده را جای دادید، و می خواهید غذاهای دیگر را با چربی های اشباع محدود کنید. بهترین گزینه استفاده از یک تخم مرغ به همراه نان قهوه‌ای است.

با مصرف تخم مرغ ویتامین D دریافت کنید

یک تخم مرغ حاوی 1 میکروگرم ویتامین D است که تقریباً 5 درصد از نیاز روزانه افراد را تامین می کند. ویتامین D که غالباً به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود ، یک هورمون استروئیدی است که پوست در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می کند اما شما می توانید از طریق رژیم غذایی این ماده مغذی را دریافت کنید. ویتامین D به روده کمک می کند کلسیم و فسفر را جذب کند و برای سلامت استخوان ، عملکرد سیستم ایمنی ، سیگنالینگ سلولی و موارد دیگر بسیار مهم است.

تخم‌مرغ‌ها غنی از آنتی اکسیدان هستند

تخم مرغ منبع مهمی از آنتی اکسیدان های لوتئین و زیگزانتین است. آنتی اکسیدان‌ها به کاهش آسیب سلولی کمک می کنند و به طور گسترده‌ای به عنوان بخشی مهم در یک رژیم غذایی سالم شناخته می شوند. به ویژه ، این دو آنتی اکسیدان در شبکیه چشم جمع می شوند و به سلامتی چشم کمک می کنند.

تخم مرغ پروتئین فراوانی دارد

اگر عادت دارید که املت خود را فقط با سفیده تخم مرغ درست کنید ، ممکن است پروتئین مورد نیاز خود را به دست بیاورید. در حالی که سفیده حاوی ۶۳ گرم پروتئین است ، زرده حاوی۲۷ گرم از آن است.بدن از پروتئین ها برای ساخت و ترمیم بافت ها و همچنین برای تولید هورمون ها و آنزیم ها استفاده می کند.

تخم‌مرغ سرشار از کولین است

کولین یک ماده مغذی اساسی برای حافظه و عملکرد شناختی است ، به همین دلیل دریافت مقدار کافی از طریق رژیم غذایی ما مهم است. در حالی که کبد مقدار کمی کولین تولید می کند ، برآورده کردن نیاز روزانه ما کافی نیست.تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که به مقدار زیادی کولین حاوی آن است و یک تخم مرغ بزرگ ۲۷ درصد از مقدار توصیه شده روزانه این ماده غذایی را تأمین می کند. کولین در دوران بارداری دارای اهمیت است ، زیرا در رشد اولیه مغز نقش دارد.

تخم‌مرغ کلسترول خوب شما را بالا می برد

به نظر می رسد خوردن تخم مرغ باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) می شود ، که به معنی کلسترول خوب شماست. HDL به حمل چربی به کبد کمک می کند و با لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) متفاوت است ، که می تواند منجر به گرفتگی بیش از حد شریان‌ها شود.

خواندن 49 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
منتشرشده در پزشکی و سلامت
خواندن کد خبر: 9443

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید

جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1035
mod_vvisit_counterدیروز2654
mod_vvisit_counterاین هفته1035
mod_vvisit_counterهفته قبل19036
mod_vvisit_counterاین ماه11956
mod_vvisit_counterماه گذشته58669
mod_vvisit_counterکل بازدیدها2261822

بازدیدکننده جاری : 47
آدرس آی پی : 18.207.130.162
,
امروز : 05, آوریل, 2020

حالت های رنگی